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wm192762ttBeca sobre Derechos de Personas Lesbianas, Gays, Bisexuales, Trans e Intersex (LGBTI) 
Fuente: Comisión Interamericana de Derechos Humanos 
Esta beca es ofrecida gracias al apoyo de Arcus Foundation.
1) Lugar de la Beca: Secretaría Ejecutiva de la Comisión Interamericana de Derechos Humanos (CIDH) de la Organización de los Estados Americanos (OEA). Dirección: 1889 F Street, N.W., Washington, D.C. 20006, Estados Unidos de América
2) Modalidad: Presencial
3) Plazo para la presentación de candidaturas: 29 de abril de 2015.
4) Fechas de inicio y de finalización: 1 de julio de 2015 al 15 de junio de 2016.


5) Duración de la Beca: 11 meses y medio.
6) Objetivo: Ofrecer la oportunidad a jóvenes profesionales abogadas/os provenientes de los Estados Miembros de la OEA, de conocer y aplicar los mecanismos de protección del Sistema Interamericano de Derechos Humanos en el área de los derechos de personas LGBTI.
7) Programa: La becaria o el becario apoyará el trabajo de la Relatoría sobre los Derechos de Personas LGBTI de la Comisión Interamericana, bajo la supervisión de su especialista durante el período de la beca; y al concluir la beca, presentará a la Secretaría Ejecutiva de la CIDH un informe detallado sobre lo actuado.
8) Resultados esperados:
• Colaboración con el equipo de la Relatoría sobre los Derechos de Personas LGBTI de la CIDH en la elaboración de los informes temáticos y de países en los que trabaje la Relatoría.
• Colaboración con el equipo de la Secretaría Ejecutiva de la CIDH en el procesamiento de peticiones, casos y solicitudes de medidas cautelares relativos a los derechos de personas LGBTI.
• Elaboración de proyectos de informe sobre peticiones y casos relativos a los derechos de personas LGBTI.
• Búsqueda de información para analizar la situación de los derechos de personas LGBTI y la preparación de los respectivos informes.
• Preparación de resúmenes y demás documentos para audiencias, reuniones de trabajo y visitas de la CIDH relacionadas con la situación de los derechos de personas LGBTI.
• Colaboración en iniciativas orientadas a la promoción y difusión del Sistema Interamericano de Derechos Humanos y de la Relatoría sobre los Derechos de las Personas LGBTI.
• Actualización constante de la página web de la CIDH en lo referente al trabajo de la Relatoría sobre Derechos de las Personas LGBTI.
9) Requisitos:
• Ser nacional de un Estado de la OEA de América Latina o el Caribe;
• Comprometerse a volver a su país (en América Latina o el Caribe);
• Ser bilingüe en los idiomas español e Inglés (adjuntar certificado que lo acredite con nivel intermedio-avanzado), conocimientos de portugués o francés deseables;
• Ser graduado/a en derecho en una universidad oficialmente acreditada (enviar copia del título y calificaciones obtenidas);
• Haber recibido el diploma universitario en derecho dentro de los últimos siete años;
• Contar con licencia para ejercer la práctica de derecho dentro de la jurisdicción de alguno de los Estados Miembros de la OEA (en su defecto indicar la causa);
• Experiencia profesional o Universitaria demostrable en el área legal de los derechos humanos, específicamente en el campo de los derechos de personas lesbianas, gays, bisexuales, trans e intersex; y
• Presentar un trabajo escrito de máximo cinco páginas no editado por otra persona, sobre un tema de interés para la persona postulante en el ámbito de los derechos de las personas LGBTI. Ensayos sobre los siguientes temas son deseables: derechos económicos, sociales y culturales de personas LGBT; acceso a la justicia para personas LGBT; pobreza y derechos de personas LGBT; derechos de personas intersex; personas LGBT privadas de libertad; personas afrodescendientes LGBT; migración y derechos de personas LGBT; discapacidad y derechos de personas LGBTI; y derechos de hombres trans y personas bisexuales.
10) Documentos requeridos: Los siguientes documentos son requeridos a fin de ser considerado/a para la beca:
• Carta de presentación de la persona interesada
• Dos cartas de recomendación (académicas o profesionales)
• Curriculum vitae
• Certificado acreditando el segundo idioma
• Copia del título de derecho y las calificaciones obtenidas
• Constancia de licencia para ejercer la práctica de derecho dentro de la jurisdicción de alguno de los Estados Miembros de la OEA (en su defecto, adjuntar una nota explicativa)
• Trabajo escrito de hasta cinco páginas no editado por otra persona, sobre un tema de interés por parte de la persona postulante en relación con los derechos humanos de personas lesbianas, gays, bisexuales, trans y/o intersex en las Américas. Ensayos sobre los siguientes temas son deseables: derechos económicos, sociales y culturales de personas LGBT; acceso a la justicia para personas LGBT; pobreza y derechos de personas LGBT; derechos de personas intersex; personas LGBT privadas de libertad; personas afrodescendientes LGBT; migración y derechos de personas LGBT; discapacidad y derechos de personas LGBTI; y derechos de hombres trans y personas bisexuales. (Extensión máxima: cinco páginas). El trabajo escrito puede ser presentado en inglés o en español, usando cualquier formato (no se requiere caratula ni bibliografía).
Nota. Todos los documentos requeridos para la beca pueden ser presentados en inglés o en español. Sólo se requieren copias simples de los documentos originales. No es necesario legalizarlos. Las cartas deben estar dirigidas en forma general a la COMISION INTERAMERICANA DE DERECHO HUMANOS.
Sujeto a discreción de la CIDH, se solicitará a los/as candidato/as finalistas responder a preguntas adicionales.

11) Beneficios:
• La CIDH provee un estipendio de US$3,200.00 mensuales durante el período que cubre la beca. Con dicho estipendio, el/la becario/a es responsable de adquirir una cobertura de salud de su elección por el tiempo de duración de la beca, debiendo acreditar formalmente la referida adquisición ante la Secretaría Ejecutiva de la CIDH.
• Pasajes de ida y vuelta vía aérea, clase económica, desde el lugar de residencia del becario a Washington, DC., USA. No se proveen fondos para gastos terminales y de tránsito.
• La CIDH otorgará un certificado de participación en el programa de la beca a los becarios que cumplan satisfactoriamente el período completo de duración de la beca.
12) Responsabilidades de los/as candidatos/as seleccionados/as para dar inicio a la beca:
• Los/as candidatos/as seleccionados/as deberán aceptar la beca formalmente por escrito a la Comisión Interamericana de Derechos Humanos, confirmando su disponibilidad para realizar la beca durante el período indicado. Posteriormente se procederá a hacer los arreglos necesarios para la compra del boleto aéreo de ida y vuelta -clase económica- entre el país de origen o residencia y la sede de la CIDH en Washington D.C.
• En el caso de que el/la candidata/ha seleccionado/a haya aceptado la beca, pero por razones ponderables no pueda posteriormente realizarla, debe notificar inmediatamente a la Comisión Interamericana de Derechos Humanos para que decida las acciones a tomar y realice las gestiones pertinentes.
• Es responsabilidad de cada candidato/ha seleccionado/a gestionar y obtener de manera oportuna la(s) visa(s) correspondiente(s) para ingresar a los Estados Unidos de América y/o países de tránsito (si aplica). La CIDH no solventará ningún gasto relacionado con la tramitación de documentos migratorios o visados. La CIDH extenderá una comunicación a la persona seleccionada certificando su selección como becario/a oficial de la CIDH a fin de que solicite la visa correspondiente, la cuál será de su absoluta responsabilidad. Adicionalmente, la OEA extenderá una comunicación diplomática a la Embajada o al Consulado donde la persona seleccionada solicitará la visa, también certificando su selección.
• Es responsabilidad de la persona seleccionada llegar con suficiente anticipación a fin de estar presente en la inauguración de la beca en la fecha establecida por la CIDH.
• Cuando una persona seleccionada declina la beca después de que el boleto ha sido comprado, o no viaja en las fechas establecidas o cambia la ruta, él o ella deberá reembolsar el costo del boleto aéreo o de cualquier costo adicional en el que se incurra. Esto incluye cualquier gasto adicional en el que la CIDH incurriera, tal como, costo extra por alojamiento durante el viaje de la persona desde su país de residencia hacia Washington, D.C.
• Si el/la becario/a renuncia, cancela o termina la beca después de que el programa ha iniciado, sin presentar pruebas suficientes de la causa a la CIDH, ella/él deberá reembolsar a la CIDH la totalidad de los gastos incurridos en su persona.
13) Presentación de solicitudes de beca:
• Puede ingresar a la aplicación electrónica a través del link abajo. Antes de ingresar al sistema electrónico de aplicación, es necesario que la persona interesada primero se registre con un nombre de usuario/a y contraseña y debe tener lista toda la documentación indicada en las secciones 9 y 10 para adjuntarla a su aplicación.
• Se permite adjuntar documentos en los siguientes formatos: .pdf, .doc, .docx y .zip. Los archivos a adjuntar deben ser guardados primero de la siguiente forma antes de adjuntarse, y no deben contener caracteres especiales en el nombramiento: Nombre, apellido, nombre del documento requerido. (Ejemplo: PedroPerezCV.doc).
Para completar el formulario de solicitud de beca electrónico, hacer clic aquí.

Las solicitudes de becas se deben completar a través del sistema digital automatizado creado por la CIDH para este propósito. El sistema está abierto desde el 15 al 29 de abril de 2015, inclusive. Solamente aceptaremos aplicaciones recibidas a través del sistema digital automatizado usando el link de arriba.

Si el sistema pide un número identificación “Survey ID”, ingresar el código FASLGBTI2015.
Favor esperar un mes por el proceso de selección. El resultado de la selección de beca se informará por e-mail a cada postulante aproximadamente un mes después de la fecha de cierre de este anuncio. Cualquier pregunta puede ser dirigida a: CIDH_BECA@oas.orgLa Organización de Estados Americanos no discrimina a ninguna persona, empleado o solicitante de empleo por razón de su raza, color, estado civil, religión, edad, género, discapacidad, orientación sexual, identidad de género o por ser padre o madre.

IMG_0900Work On! UN Peacekeeping recruiting senior women 

Source: IntLaw Grrls 
United Nations Peacekeeping is actively looking for “qualified senior women” to join their staff:
We are looking for senior qualified women with proven leadership skills, integrity, and commitment to the ideals of the UN Charter to create a ‘talent pipeline’ of Directors in UN Peacekeeping and Special Political Missions.
We seek seasoned managers who have worked in the areas of conflict management, governance, political analysis, media/strategic communication, law, amongst others, to compete for senior positions in our field missions. These roles are mostly at non-duty family stations in conflict or post conflict settings, at the D-1 and D-2 levels in the areas of:
Political/Civil Affairs
Public Information and Communication
Rule of Law and Security Institutions
Who is eligible?
Women with an advanced level university degree, with at least 15 years of relevant professional work experience in one of the areas listed above, and fluent in English and/or French and Arabic. French and Arabic speakers are highly sought because many of our field missions are in countries where these are the primary working languages. You do not need to have prior UN experience. We have asked Member States to help us identify women with the above eligibility criteria for the talent pipeline. Women staff members at the P-5 level and above in the Secretariat and the United Nations agencies, funds and programmes, as well as women in our partner intergovernmental and non-governmental organizations are also welcome to express their interest directly. This initiative is part of the Secretary-General’s effort to improve the representation and retention of women in the UN system.
Why would I want to join this initiative?
Members of the talent pipeline will benefit from regular updates on field mission vacancies for which they are qualified, as well as guidance on the application and assessment process. Note that being a member does not constitute an automatic offer to a post, and all members of the talent pipeline would apply to specific openings via the UN Careers website.
How do I express my interest?
Referrals or applications to the talent pipeline should include a cover letter and a curriculum vitae (or PHP) and be emailed to the Recruitment Section, Field Personnel Division, Department of Field Support, at TalentPipeline@un.org.

file0001973458259Call for Papers: ESIL International Economic Law International Group Workshop 

Source: International Law Reporter

The International Economic Law Interest Group of the European Society of International Law has issued a call for papers for a workshopto be held on September 9, 2015, in Oslo, preceding the ESIL Annual Conference. Here’s the call:
ESIL International Economic Law Interest Group – Call for Papers
2015 Oslo ESIL Conference
Workshop of the IEL IG – 9 September 2015 h. 11:00 – 17:00
Abstract submission deadline: 31 May 2015
At the 11th Annual Conference of the European Society of International Law taking place in Oslo, Norway, the ESIL International Economic Law Interest Group will convene a Full Day Workshop, which will take place on 9 September 2015.
Three panels will be organized, which will deal with
1.The European Union and WTO dispute settlement
2.The European Union and international investment law
3.The European Union and preferential trade agreements
For each of the three panels of the workshop the ESIL IELIG invites papers, which should be unpublished, in an advanced stage of completion, and ready to be possibly later included in the ESIL SSRN Conference Paper Series / ESIL Conference Proceedings. The working languages of the ESIL IELIG are English and French, and thus the proposals may be submitted in English or French (see below for the paper submission procedure and timeline).
Call for Papers 1: The European Union and the WTO Dispute Settlement
On 1 January 2015 the WTO system celebrated its 20th anniversary. The multilateral and plurilateral Agreements agreed on in Marrakesh have acquired a prominent place in the governance of international trade also because of the Geneva dispute mechanism. In fact, the WTO panels and the Appellate Body developed many important principles and clarifications concerning WTO law, which are constantly taken into considerations by nationals officials when developing domestic legislation, and lawyers and scholars when considering the scope of multilateral trade rules, as well as when researching in other fields of international law. Of course, WTO case-law is also provoked by WTO Members; and among them, one of the major actors of the WTO system is the European Union. The 20th anniversary of the WTO is thus an appropriate moment to provide for an analysis of the role played by the EU within the Geneva dispute settlement mechanism, investigating on the way in which the EU approached the SPS Agreement, the TBT Agreement, the GATS, GATT Article XX or the WTO Agreements devoted to trade defence measures (dumping, subsidies and safeguards); whether or not the EU promoted mutually agreed solutions instead of going directly to the litigation phase of the WTO DSU; and the institutional solutions found within the EU Law of external relations for adequately and legitimately representing Europe before the WTO judging bodies.
Call for Papers 2: The European Union and International Investment Law
Since the 2009 Lisbon treaty has furnished the EU with exclusive powers in the area of investment law, many debates have taken place on an EU approach in this area, which in a way culminated in the public consultation exercise, which has been recently undertaken in regard to the investment chapter in the EU-US Transatlantic Trade and Investment Initiative (TTIP). Vivid Debates actually take place in public as well as in academia. The proposal to establish an international investment court or at least an appeals body is one issue at stake. To the more, the impact of investment law on European law came into focus recently. For instance, the issue has been raised, what implications the Opinion 2/13 of the European Court of Justice on the accession of the EU to the ECHR of December 2014 might have for future EU commitments on investment arbitration. To the more and also in regard to the constitutional law of Member States, questions as to the principle of democracy, the priority for primary remedies over compensation and the reverse discrimination of domestic investors and investments have been raised.
Call for Papers 3: The European Union and Preferential Trade Agreements
The ratification of CETA and the TTIP talks should not make forgotten, that the European Commission actually pursues negotiations on free trade agreements with a number of other States. Aside from the investment protection issues, a whole lot of other issues merit further discussion. These include inter alia regulatory cooperation, intellectual property, competition law and innovative aspects such as sustainable development and labour standards. Above all, the question arises, whether the mushrooming of these agreements are building blocks or a stumbling blocks for the world trading system.
PAPER SUBMISSION PROCEDURE
Senior and junior scholars (including PhD students) are invited to participate to the ESIL IELIG calls for papers. Papers will be selected on the basis of the submitted abstracts. Only one abstract per author in each call for papers will be considered.
Abstracts must not exceed 800 words, and have to be submitted to the following mail addresses: elisa.baroncini@unibo.it; pstoll@gwdg.de.
In addition to the abstract, each submission should contain a separate file containing information on:
• The topic of the call for papers for which the abstract is submitted
• The author’s name and affiliation
• A short (one page) author’s CV, including a list of relevant publications
• The author’s contact details, including email address and phone number
• Whether the author is an ESIL member and, if so, the date of affiliation
TIMELINE
• The deadline for the submission of abstracts is 31 May 2015
• Successful applicants will be informed by 10 June 2015

wm192762ttConference: The European Convention on Human Rights and General International Law
Source: International Law Reporter 
On June 5, 2015, the European Court of Human Rights and the European Society of International Law will hold a conference on “The European Convention on Human Rights and General International Law,” in Strasbourg. The program is here.
5. European Court Recruiting New Registrar SI
http://www.echrblog.blogspot.com/2015/04/european-court-recruiting-new-registrar.html
The European Court of Human Rights has opened a vacancy for its highest position below the judges: the registrar. The Court is currently looking for a candidate to succeed to the current registrar. The registrar leads the administrative and judicial support apparatus of the Court consisting of around 650 people, responsible for the processing of individual complaints and for preparing them for adjudication. Here are some of the key tasks to be performed by the Registrar according to the vacancy:
– assists the Court in the performance of its functions and is responsible for the organisation and activities of the Registry;
– provides leadership and direction to staff by maintaining a harmonious and efficient working environment within the Registry so as to ensure that the Registry provides effective assistance to the Court;
– determines the overall staff and budgetary policy; retains an overview and takes decisions on staff and budgetary matters;
– upholds contact with the highest levels of authority in the Council of Europe, notably in relation to matters affecting staff and budget policy;
– develops an effective communications policy, in accordance with the instructions of the Court, notably in relation to the media, the general and specialised public and other international and national courts;
– advises the Court on practice and procedure;
– represents the Registry and, on the instructions of the President, the Court.
The registrar is elected by the plenary of the Court and appointed by the Secretary-General of the Council of Europe. A registrar is appointed for a renewable term of five years. Please find an organizational chart of the Court itself, including the place of the registrar, here. Those interested in the vacancy should apply before 27 May 2015.

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